متاورس و فرصت های شغلی آن

دسته بندی: عمومی

2022/01/04


سال 2016 را به خاطر دارید؟ Pokemon GO جهان را فرا گرفته بود و بسیاری از مردم احساس می کردند که در آستانه یک انقلاب واقعیت افزوده هستیم. بدیهی است که این امر محقق نشده است. به سرعت به امروز رسیدیم، و ما دوباره گفتگوی بسیار مشابهی در رابطه با فیس‌ بوک / متا داریم که دیوانه ‌وار سرمایه‌ گذاری می‌کنند تا یک Metaverse ایجاد کنند - یک دنیای دیجیتال کاملاً فراگیر برای زندگی همه ما.

Metaverse به محیط مشترک دنیای مجازی اشاره دارد که فرد می تواند از طریق اینترنت به آن دسترسی داشته باشد. طبق تعریف، Metaverse تکرار آینده اینترنت است. این مکان از مکان های مجازی سه بعدی ثابت و مشترک که به یک جهان مجازی مرتبط هستند تشکیل خواهد شد. تا به الان، متاورس فقط به فیلم ‌های داستانی مرتبط بود و در مورد آن صحبت می‌شد. با این حال، اکنون انتظار می‌رود که متاورس، موضوع بزرگ بعدی اینترنت باشد و فرصت‌ هایی را برای توسعه ‌دهندگان، کارآفرینان و نوآوران بوجود بیاورد.

غول های فناوری جهانی مانند NVIDIA، Facebook، Epic Games و Roblox Corporation به طور مداوم در اخبار ایجاد این دنیای مجازی جدید هستند. NVIDIA با Omniverse خود در حال پیشرفت است - یک متاورس برای مهندسان. در حالی که فیس بوک Oculus VR را برای توسعه فضاهای ملاقات مجازی خریداری کرد. اخیراً، فیس بوک نام شرکت مادر خود را به Meta تغییر داد تا تمرکز خود را بر روی چشم انداز متاورس خود قرار دهد. این شرکت همچنین قصد دارد در سال جاری 10 میلیارد دلار برای ساخت متاورس سرمایه گذاری کند. این آینده جدید اینترنت با پتانسیل ایجاد فرصت های شغلی جدید همراه است.

تعاریف مهم:

واقعیت مجازی (AR) : محیط کاملا مصنوعی. غوطه ور شدن کامل در محیط مجازی

واقعیت افزوده (VR) : اشیاء مجازی روی محیط دنیای واقعی پوشانده شده اند. دنیای واقعی با اشیاء دیجیتالی تقویت شده است.

واقعیت ترکیبی (MR) : محیط مجازی همراه با دنیای واقعی. تعامل داشتن هم با دنیای واقعی و هم با محیط مجازی.

واقعیت توسعه یافته Extended Reality (XR) / Metaverse : ترکیبی از همه موارد فوق.

 

با تمام این اوصاف، بهتر است از خودمان بپرسیم: "متاورس چه نوع شغل هایی ممکن است ایجاد کند؟" در ادامه چند فکر اولیه آورده شده است.

 

1. ریسرچ ساینتیست متاورس

ریسرچرهای دو فیلد AR و VR در حال حاضر جزء اصلی دانشگاه‌ های برتر و شرکت ‌های بزرگ فناوری هستند. اما از آنجایی که متاورس (یا هر چیزی که می‌خواهید آن را درهم تنیدگی یکپارچه دنیای واقعی و دیجیتالی بنامید) به تدریج به یک ایده پذیرفته شده تبدیل می‌شود، ما به نیروی مغزی بسیار بیشتری نیاز خواهیم داشت.

کار ریسرچر متاورس به سادگی مستلزم ایجاد چند مدل دیجیتالی اولیه از دنیای واقعی نیست که شرکت ‌ها بتوانند مشتریان و شرکای خود را در آن بیاورند. این از قبل وجود داشته است. آنچه آینده در انتظارش است بزرگتر است. بسیار بزرگتر. ریسرچ ساینتیست های متاورس باید چیزی شبیه به تئوری همه چیز بسازند، که در آن کل جهان به صورت دیجیتالی قابل مشاهده و عملی باشد. این معماری پایه‌ای خواهد بود که همه موارد استفاده دیگر بر آن ساخته می‌شوند. بازی‌ها، تبلیغات، کنترل کیفیت در کارخانه ‌ها و ... این لیست همچنان ادامه دارد.

ریسرچر ها باید بتوانند نمونه های اولیه را با استفاده از فناوری در تلاقی الگوریتم های بینایی کامپیوتری برای عکاسی محاسباتی سه بعدی، رندر عصبی، بازسازی صحنه، تصویربرداری محاسباتی، کیلومتر شماری بصری-اینرسی، تخمین حالت، ترکیب حسگر، نقشه برداری و محلی سازی بسازند، سپس مقیاس کنند. و آن نمونه های اولیه باید با گذشت زمان بزرگتر شوند.

چگونه یک ریسرچ ساینتیست متاورس شوید: دکترای خود را در زمینه دیپ لرنینگ، بینایی کامپیوتر، گرافیک کامپیوتری یا تصویربرداری محاسباتی دریافت کنید. شما همچنین باید زبان برنامه نویسی کار کنید.

 

2. ایده پرداز متاورس

ایده دادن ممکن است راحت باشد اما این پیاده سازی ایده است که سخت به نظر می آید. هنگامی که یک متاورس در حال کار داشته باشیم، توانایی برنامه ریزی و پیاده سازی همه ی عملکرد ها در یک دنیای کاملا مجازی برای اکثر شرکت ها کاملا کلیدی خواهد بود. مانند انتخاب کارهای مناسب برای انجام در این دنیای دیجیتال در حال گسترش. در اینجاست که Metaverse Planner وارد می‌شود. همانطور که مدیر عاملان یک چشم ‌انداز و استراتژی برای ایجاد و رشد درآمد های فراسویه کسب‌ و کار خود تعیین می‌کنند، برنامه ‌ریز باید مجموعه ‌ای استراتژیک از فرصت ‌ها را از اثبات مفهوم تا آزمایش و استقرار هدایت کند. این به معنای شناسایی فرصت‌ های بازار، ایجاد موارد تجاری، تأثیرگذاری بر نقشه ‌های راه مهندسی، توسعه معیارهای کلیدی و بسیاری دیگر از موارد سرگرم کننده است.

چگونه می توان یک ایده پرداز متاورس شد: داشتن سال ها تجربه مدیریت، دانش بازاریابی و مدل های تجاری HW/SW/SaaS/PaaS و طرز فکر کارآفرینی برای ورود به این شغل لازم است.

 

3. توسعه دهنده اکوسیستم

متاورس به خودی خود و با اراده مطلق به وجود نمی آید. یک اکوسیستم کامل باید در اطراف آن ساخته شود. حسگرها، پردازنده‌ ها، پردازنده ‌های گرافیکی، فرآیندهای KYC، داده ها، تولید برق سبز، محاسبات لبه، قوانین، مقررات و ... جهان پیچیده است و دیجیتالی کردن بیشتر آن (بیشتر از آنچه که هست) کار آسانی نخواهد بود. توسعه دهنده اکوسیستم مسئول هماهنگی شرکا و دولت ها خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که عملکردهای مختلف ایجاد شده در مقیاس بزرگ امکان پذیر است. آنها برای سرمایه گذاری دولتی در این زمینه فشار خواهند آورد. یکی از موارد کلیدی که آنها باید روی آن تمرکز کنند، قابلیت همکاری است، تا اطمینان حاصل شود که مشتری متاورس می‌تواند از آیتم‌ های مجازی خود در تجربیات مختلف استفاده کند. سایر تلاش‌های لابی‌گری به سمت مؤسسات مالی خواهد بود، که باید از فناوری‌ های دفتر کل توزیع شده و قراردادهای هوشمند برای مبادله کالاها و خدمات در این پلتفرم حمایت کنند.

چگونه یک توسعه‌دهنده اکوسیستم شوید: سال‌ها تجربه دولتی / لابی‌گری و درک دقیقی از صنعت در حال رشد XR داشته باشید.

 

4. مدیر ایمنی متاورس

می دانید چگونه اینترنت مکانی امن برای همه است؟ بله کسی نمی داند و هرکسی هم که مدعی است متاورس بهتر خواهد بود، خودش را مسخره می‌کند. مطمئناً، فرصت‌ های زیادی برای تبدیل شدن به مکانی امن و فراگیر وجود دارد، اما این به خودی خود اتفاق نخواهد افتاد. حریم خصوصی، تأیید هویت در جهان جدید، حسگرهای کافی و ایمن و ... ما به افرادی نیاز داریم که بتوانند در طول مراحل طراحی، اعتبار سنجی و تولید انبوه، راهنمایی و نظارت کنند تا مطمئن شوند دنیای دیجیتال ما ایمن است و الزامات ایمنی نظارتی قابل اجرا را برآورده می کند یا از آن فراتر می رود. آن شخص مدیر ایمنی متاورس خواهد بود. کار آسانی نخواهد بود آنها باید به طور دقیق پیش‌بینی کنند که چگونه از قابلیت ‌های متاورس استفاده می‌شود و ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد، و اجزا، سیستم ‌ها و مراحل تولید مرتبط با این پیش‌بینی ‌ها را شناسایی کنند.

چگونه یک مدیر ایمنی XR شوید: داشتن مدرک مهندسی و تجربه الکترونیک مصرف کننده / تولید کننده باشید.

 

5. سازنده سخت افزار متاورس

متاورس فقط بر اساس کد ساخته نخواهد شد. (همچنین) روی سنسورها، دوربین‌ ها و هدست‌ ها ساخته خواهد شد. حسگرهایی که اگر کسی بازوی شما را به صورت آنلاین فشار دهد احساس لمس می‌کنید. دوربین‌ هایی که می‌ بینند آیا حالت وحشتناکی دارید تا هوش مصنوعی بیش از حد شما را آزار ندهد. هدست هایی که خورشید را در اطراف شما احساس می کنند و یک روز تابستانی را در دنیای دیجیتال برای واقع گرایی بیشتر نشان می دهند. و حتی موارد بیشتر مانند واحدهای اندازه گیری اینرسی، دوربین های نور بصری، دوربین های عمق برای کمک به ردیابی، نقشه برداری، و محلی سازی و … تمام این سخت افزار ها، که برای ایجاد یک دنیای کاملا دیجیتالی که با دنیای فیزیکی در هم تنیده است، مورد نیاز است، گران و پیچیده است. و یک سازنده سخت افزار متاورس باید آن را مونتاژ کرده و با پیچیده تر شدن متاورس آن را تطبیق دهد. در حال حاضر بهترین حسگرها برای عملیات صنعتی و صنعت خودرو ساخته می شوند. اینها صنایعی هستند که سرمایه هنگفتی دارند. بنابراین، به عنوان یک چالش اضافه، هرکسی که سخت‌ افزار متاورس را می‌سازد باید مطمئن شود که می‌توان آن‌ها را ارزان و ایمن ساخت تا متاورس تنها بازیچه ثروتمندان نشود.

 

بهترین مشاغل حوزه تکنولوژی را اینجا بخوانید.

 

6. داستان سرای متاورس

از آنجایی که اقتصاد تجربه و مفهوم گیمیفیکیشن به افزایش خود ادامه می‌دهند، منطقی است که از تجربه واقعیت توسعه یافته خود بخواهیم داستان‌ های عالی داشته باشیم که بتوان از آن درس ‌های بزرگی آموخت. ما می خواهیم بخندیم. ما می خواهیم گریه کنیم. ما می خواهیم یاد بگیریم. ما می‌خواهیم چیزهای کمی پیچیده را در دنیای دیجیتال ببینیم. اینجاست که Metaverse Storyteller وارد می شود. این شخص مسئول طراحی ماموریت های همه جانبه برای کاربران برای کشف متاورس، سناریوهای آموزشی برای ارتش، فرصت های بازاریابی دشوار در قالب روایت هایی برای شرکت ها و ... خواهد بود.

چگونه به یک داستان نویس متاورس تبدیل شویم: یک رشته ادبیات با دانش بازاریابی داشته باشید، کار خود را در یک شرکت بازی شروع کنید، سپس به فناوری تغییر دهید.

 

7. سازنده جهان متاورس

وقتی معماری، سخت ‌افزار و خط داستانی ‌مان را ساختیم، هنوز باید جهان ‌های کامل بسازیم و منظور کدنویسی آنها نیست. منظور تصور آنهاست. این نقش مستلزم بسیاری از مهارت ‌های یکسانی است که از طراحان بازی ‌های ویدیویی خواسته می‌شود، البته با مجموعه ‌ای از قوانین کاملاً متفاوت. سازندگان جهان باید آینده نگر باشند، زیرا بسیاری از چیزهایی که رویای آنها را در سر می پرورانند هنوز در قالب یک فناوری یا راه حل محصول وجود نخواهد داشت. آنها همچنین باید قوانین و اخلاقیات را در نظر بگیرند. وقتی دنیای دیجیتال واقعی به نظر می رسد، آیا کشتن کسی در آن اشکالی ندارد؟ می توان به راحتی مرتکب جنایات جنگی شد؟

چگونه یک جهان ساز شویم: نیمی شاعر، نیمی طراح گرافیک باشید. خوب بودن در بازی Minecraft هم ​​ضرری ندارد!!

 

8. کارشناس مسدود کردن تبلیغات

متا چگونه پول در می آورد؟ با فروش اشتراک کارخانه اطلاعات نادرست خود؟ با برداشت و فروش اعضای بدن؟ با دریافت کمک های مالی از دیکتاتورها؟ البته که نه (؟). تبلیغات می فروشند. متاورس احتمالاً به روشی بسیار بسیار مشابه اجرا خواهد شد. درست مانند تبلیغات اینستاگرامی، تصور کنید در حال قدم زدن در فضای دیجیتال هستید و در دنیای واقعی گرسنه هستید. ناخودآگاه، کمی بیشتر به کافه ‌ها و رستوران‌ های دیجیتالی در مسیرتان خیره می‌شوید. و یک دقیقه بعد، شروع به دریافت تبلیغات برای غذا می کنید. در ابتدا سرگرم کننده به نظر می رسد، اما در طولانی مدت آزاد دهنده! بنابراین، به محض اینکه از این تازگی خسته شدیم، مسدود کننده‌ های تبلیغاتی را می‌خواهیم که باید به اندازه کافی پیشرفته باشند تا بتوانند تبلیغاتی را که در خود واقعیت تعبیه شده‌اند، شناسایی کنند. اینجاست که کارشناسان Ad-Blocking وارد می شوند. آن‌ها دستمزد زیادی دریافت نخواهند کرد، اما از طریق کمک‌ های مالی و دسترسی به مجموعه‌ای از داده‌ها، ممکن است بتوانند امرار معاش کنند.

چگونه به یک متخصص مسدود کردن تبلیغات تبدیل شوید: دانش اولیه در زمینه کدنویسی و دسترسی به سورس کد متاورس داشته باشید.

 

9. Metaverse Cyber-Security

متاورس هدف مناسبی برای حملات سایبری و کلاهبرداری است: آواتارهای هک شده، سرقت NFT، نشت داده های بیومتریک / فیزیولوژیکی، هدست های هک شده و ... احتمالات برای اشتباه شدن موارد بی شماری وجود دارد. به همین دلیل است که ما به کارشناسان امنیت سایبری متاورس نیاز داریم. افرادی که حملات را در زمان واقعی مسدود می‌کنند و اطمینان می‌دهند که قوانین و پروتکل ‌ها بازنگری و اصلاح می‌شوند، و شاید حتی اختراع شوند، تا تمام خطرات متاورس را شامل شود.

چگونه به یک متخصص امنیت سایبری متاورس تبدیل شوید: دارای پیشینه ای در زمینه امنیت سایبری معمولی و / یا مدرک حقوق با گرایش های فنی باشید.

 

10. وکیل

تغییرات تکاملی که توسط ترکیبی از تکنولوژی، دستگاه‌ ها و شبکه ‌های ارتباطی هدایت می‌شوند، در متاورس آشکار نیستند. جهان موازی فرصت هایی را برای انجام، مبادله و ایجاد آنچه قبلاً دیده نشده است، فراهم می کند. بنابراین، باید یک چشم انداز قانونی در متاورس ساخته و تطبیق داده شود. در اوایل سال جاری، شرکت حقوقی رید اسمیت در پنسیلوانیا، مقاله‌ای درباره «راهنمای متاورس» منتشر کرد که در آن درباره کنجکاوی حقوقدانان درباره پتانسیل و مفهوم متاورس صحبت می‌کرد. یک وکیل متاورس مسئولیت تنظیم جدول معاملات مختلف در دنیای مجازی را بر عهده خواهد داشت.

چگونه به یک وکیل متاورس تبدیل شوید: داشتن مدرک حقوق با گرایش های فنی.

 

سخن آخر

متاورس به یکباره اتفاق نمی افتد. برای کار کردن به فناوری‌ ها، پروتکل‌ ها، شرکت‌ ها، نوآوری ‌ها و اکتشافات جدید بی شماری نیاز دارد. و طبق تعریف، افراد بی‌شماری نیاز دارند که مشاغل بی‌شماری را انجام دهند تا به جاه‌ طلبی‌ های بزرگ خود نزدیک شوند. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در آینده نزدیک یکی از این مشاغل را به دست آورید، فقط یک چیز را به خاطر بسپارید: دنیا بسیار تاریک است. لطفا این تاریکی را با خود به متاورس نبرید.


دیدگاه کاربران